Skydning går i alt sin enkelthed ud på at skyde til måls og se, hvem der er bedst til at ramme plet. Det lyder nemt, men det er det ikke!

sauer200 kal 6 5x55str

I Foreningen skyder med Salonrifler (kal. 22) på 15 m og 50 m efter skiver, der ikke ser ud af ret meget på den afstand. Vi råder over et antal moderne og velskydende geværer, som skytterne gratis kan låne. Derudover har vi også en kaliber 6,5x55 riffel, som der skydes med på 50m og 200m. Også her gælder det, at der ikke er meget tilbage at få øje på, når skiverne er sat ud på 200m. Her er eksempler på de skiver og den ammunition, som anvendes.

50m-skive - ikon   15m-skive - ikonkal 22   200m

Selve skydningen foregår ved at man liggende, knælende eller stående prøver at få så mange træffere som muligt. Under instruktørernes kyndige og tålmodige vejledning, åbenbarer der sig et kæmpe univers om ammunition, sigtemidler, åndedrætsteknikker, kondi, og alle de mange faktorer, der har indflydelse på resultatet.

Læs mere om skydning i brochuren Lasse går til riffel-skydning. Klik med musen på billedet, så åbner dokumentet.  Lasse